Every star shine but not as you!

2009-12-12 @ 18:29:43
Sitter hemma i köket och funderar...
Vad har jag gjort hitils med mitt liv och vad vill jag göra med resten?
Vad har jag som 18årig jämte egentligen åstakommit?
Jag har i nästan fem år varit ordförande i en ungdomssektion i en riksförening.
Det är väl inte lite? Jag har spelat in en låt till mina två storasystrar i årskurs 9.
Klarat av grundskolan med bra betyg, tagit körkort och varit förlovad. Jag har behållit ett
11årigt och snart ett 8årigt vändskapsband med två personer jag bryr mig om. Jag har överlevt 
mina föräldrar skilsmässa, fått drömen om att bli storasyster uppfylld och fått en novell publiserad i en antologi.  Jag har dessutom kämpat igenom en 11år lång tillväxthormonbehandling och dansat i 11 och ett halvt år vid Wendelas Dansstudio i Östersund.

Vad finns mer i mitt liv att uppleva, uppfylla och förverkliga?
Ja, det skulle ju vara att få en bok eller fler publiserade och utgivna. Få resa till Skottland och eventuellt bo där i period. Få en bra och underbar pojkvän som det funkar med och håller ett lååååångt tag. Skaffa egen bostad, egen bil och studera Historia. Apprpå det, jag har ställt mig i typ femteelva tusen mijader bostadsköer i Uppsala idag. För att jag just tänkt studera Historia där nästa höst. Sen ja... En till grej vore ju finuligt om jag kunde få uppfylla innan jag dör, att bli mamma och egentligen skulle jag vilja det föra allt annat... Ska skita i ett sentementalt sammanbrotts upproriskt förklaranade eller tillängande. Det är end of story, men en dag!

Ha, ja nu blev det bloggat i alla fall. Se där!
Kram på er och fundera ut vad ni själva vill ha ut av er framtid.

Kommentarer
Postat av: Sara

Ställ dig i Väsbyhems bostadskö också.. Det tar bara 27minuter från Upplands Väsby till Uppsala med upptåget... Dock bara 10 minuter till mig ;)

Glöm inte att söka andrahand på blocket också" Kan dock vara smart att göra det lite närmare våren om du tänkt flytta nästa höst?

2009-12-13 @ 12:13:41
Postat av: Maria

Vad fint du skriver syster! Du tänker helt rätt och jag tycker att du åstadkommit mycket för en tjej i din ålder. Du är en intresant person!

Många kramar!

2009-12-19 @ 07:35:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0