Kappan flög iväg i vinden över fjället!

2009-12-20 @ 22:46:46

Sitter hemma hos min käre fader och har en skål popcorn och en kopp rabarber gräddte rykandes bredvid mig.
Jag velar ofta om vad som är rätt att göra inför framtiden. Jobba VS Plugga, Flytta VS Bo hemma, Uppsala VS Sundsvall osv. Hållit på att väga fördelar med allt mot varandra och fundera på vad man egentligen verkligen vill. För en vecka sedan ungefär slog mig en ny tanke igen.

Vi säger att jobb vinner över plugga tillsvidare. Så vart ska man jobba? Ska man flytta? Ja, helst. Flytta vart? Ja, där har vi nästa fråga. Vart kan man flytta och tjäna mer pengar en man gör av med för att spara? Jo, Norge. Jag har två vänner i Norge, närmare bestämt Trondheim som ligger ungefär 27mil från Östersund där jag bor. Bara rakt över fjällen ungefär.... "Over the hills and far away... There is Norway..."

Nu, nyss chattade jag lite med min nära vän Malin som bor där och försökte luska ut när jag ska åka och hälsa på henne. Det blir antagligen runt påsk. När man har tid och har hunnit spara ihop lite pengar.  Sen berättade jag att jag hade en halv tanke på att flytta till just Trondheim och söka jobb till sommaren. Hon tyckte det lät super och erbjöd mig att ta över hennes lägenhet då hon ska flytta vidare. Vi får se hur det går med det, men jag hoppas på Norge nu. Känns kul på något vis, får slita ihop massor med pengar och ta hand om mig själv. Sen får jag förhoppningsvis ihop massor med pengar insparade med. Spara har alltid varit min sämsta sida tror jag. Sprara och tålamod, men det ska vi i alla fall försöka ändra på.

Så, om ni och jag har tur, kommer det bloggas från Norge från och med i sommar och ett år framåt. Då kommer MSN vara min största komunikation källa till mina nära och kära i Sverige.  Tack gode gud för internet!

Idag för ett år sedan hade jag varit redo att packa all väskor jag hade till Danmark, idag är det Norge.
Undra vad det är nästa år, Finland? Fast det är sant. 2011 har jag en alla fall i tankarna inplanderad resa till Finland, men inte mer än så.

Så nu har min kappa börjat blåsa iväg över fjällen till Norge.
Känns spännade och kul. Hoppas det blir så nu. Orka ändra sig igen xD.

Kram på er och lycka till med er egen snara framtid!

Ps: Heeejaaa Studenten :Ds


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0