Hello, my Öland life!

2010-08-08 @ 10:41:05

Hejsan på er.
Nu sitter jag här på Öland, närmare bestämt på "hotellet" i Mörbylånga som ska bli mitt hem tills vidare.
Har inte kunnat sova så bra i natt... Kom ner i torsdags kväll med pappa. Vi fick packa in oss i ett provisoriskt rum, kanske inte de rum jag kommer ha senare. Det ska vi ta i morgonkväll. Sen på fredagen var pappa kvar, jobbigt att köra 100 mil två dagar i rad lixom. Så han var kvar, vi utforksade Mörbylånga, hittade badplatsen full av alger. Sen åkte vi in till Kalmar och gick runt på stan i solensken. Brände mig faktiskt, hade solskyddsfaktorn ner packad, behövde ju inte den i Jämtland xD. 

Sen åkte vi och åt middag hos Milla med familj, dem jag har bott hos medan jag varit här nere förut i sommar. Det var trevligt, sen åkte vi förbi MediaMarkt på vägen ut på Öland igen. På kvällen satt vi med en något stressad hyresvärd/hotellägare och skrev kontrakt. Det blev jättebra och jag tror på att det kommer bli riktigt bra på det här stället. Kommer prata mer med honom när vi går nästa rundvandring för att hitta ett bra rum. Ett större med soffa kanske???



Sen igår morse åkte Pappa hem, tidigt. Vi sa hejdå och sen somnade jag om någon timme.
Resten av lördagen kollade jag på regnet, cyklade på ICA för att handla mat och läste lite. Såg på en film, The Back-Up Plan, med Jenifer Lopez, jättebra faktiskt. Sen skrev jag lite också :P

Hade gärna börjat packa in i garderober och sånt, men ja, om jag inte ska ha det här rummet efter måndag imorgon, då är det ju bara onödigt. Sen var det bröllop här med, så ja... När jag skulle sova var partyt i fullgång, men ja, det fick jag leva med. Hade blivit förvarnad och sen, är det bröllop, så är det!

Så, nu är project kalmar färdigt! Jag bor här och jag ska börja plugga den 30 augusti.
Ska bli jätte spännande, men först är det att bo in sig här i Mörbylånga och sedan skrivarläger i Södertälje och sen introduktionsveckorna!!!

Ha det!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0