When is trying and pretending right enough?

2010-12-30 @ 17:13:32

Plugg plugg, lite barnvakt och hushållerskearbete (laga lunch, koka kaffe och diska)
inget förändras... Det är alltid samma sak, jag undrar seröst om de någonsin kommer bli annorlunda?

What ever så är det. Har gått igenom lite grejer idag, sådan jag vill ta med mig ner till Öland. 
Tillexempel letat fram kartongen till kaffebryggaren, halleljua!!!

Ibland känns det som om jag försöker, men hur mycket jag än försöker så räcker det inte riktigt dit. 
Den här julen nu och den här kursen jag plugga 'Strategisk Kommunikation' känns kul, men stressig. 
Jag vill hinna med så mycket och känner att när jag väl försöker plugga så flyger hjärna bara iväg på hur jag ska få allt annat att falla på plats. Det är riktigt frustrerande. Jag kämpar på och hoppas jag lär mig någonting. Jag får försöka i alla fall. 

Det är nästan så jag hoppas att jag blir försenad med tåget ner till Öland bara för att jag ska ha lite extra tid att plugga, läsa och gör allt jag vill hinna med inte hinner. 

Jag känner ändå att jag typ har preoriterat rätt denna jul, jag har varit mycket med lillebror, farfar och jag har till och med ätit middag hos fastar. Hunnit träffa Alex och Ronja. Tyvärr hinner jag nog inte träffa Steffo eftersom han är i Svensta all the time! Och jag missade honom första dagen när jag var i stan. Verkligen synd!

Jag borde verkligen vara bättre på att höra av mig till alla kompisar, jag vill ju ha dem kvar och ha en bra relation. Det känns så dumt om man bara hörs av typ varannan månad eller mer sällan. Helt sjukt, men man blir så inslukad i alla man göra och så om man provar ringa och de inte svara så suckar man ringer någon annan och sen har man glömt bort att man skulle ringa den första på en månad igen... Fattar ni? Det är verkligen så irriterande...

Jag tycker ändå att resan "hem" har varit bra. Även då den snart är till ända.
Jag ska så smått börja jobba på en ny årskrönika, hoppas den kommer inte allt för sent efter nyår.

Nyår är imorgon, så ha ett gott nytt år!

puss !

Kommentarer
Postat av: Maria

Jag är glad för de timmar vi han träffas nu när du var hemma! Sen är det ju alltid så att man vill hinna så mycket när man är hem. Svårt att hinna med alla.

2011-01-06 @ 00:29:49

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0