Boken ljust nu! Böcker VS Filmer!

2010-02-06 @ 11:34:08


Just nu, eller ja inte på sekunden, men den bok jag håller på att läsa är Luftslottet som sprängdes av Stieg Larsson. Den är spännade och väldigt bra, det är bara jag som är lite dryg med att läsa den här perioden.

Jag har läst de två föregående böckerna i mileniumtriologin, Män som hatar kvinnor och Flickan som lekte med elden, de är jättebra böcker de också.

Hela serien är helt klart läsvärda. Så alla som säger "Men jag har sätt filmerna" ska tänka om. Böckerna är ALLTID bättre än filmerna. Nog är filmerna bra alltid, men böckerna utklassar filmerna. Min mamma har sagt som läst böckerna och sedan sätt filmerna att "hur kan de som inte läst böckerna förstå storyn ens???" och de undrar jag ofat. Det är samma med Harry Potter böckerna och filmerna. Filmerna ta bort så mycket detaljer från böckerna att det nästan blir en helt annan berättelser.

Så mitt tips är ju som sagt att läsa böckerna!

Kram så länge.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0