Time for some Sirius shit!

2010-11-11 @ 12:28:43

Hej på er!
Känner att det är på tiden att jag är lite "seriös", det känns som om att det kommit väldigt många nördiga inlägg på slutet. Det känns fint, men det känns inte som att det ger mycket substans till blogg, men än utfyllnad och kanske en inblick i min hjärna när den är pepp och nördig.

At the moment, sitter jag i köket på Camp Mörby AKA Malfoy Manor och pluggar. Eller, jag det var tänkt jag skulle plugga till den dumma omtentan imorgon bitti, men dagen har ju knappt börjat. He he!
Jag har faktiskt varit rätt ambiös, jag har läst i gamla kursboken "Medier och kommunikation - en introduktion" av Jesper Falkheimer. Det känns som om jag kan det mesta, på ett ungefär. Sen har jag städat efter folk i köket, inte diskat efter dem som lämnat, men jag har tagit undan ren disk och sorterat lite i skåpen. Bland annat så har jag lagt bestiken i bestik lådorna i så att man får plats med ny i bestikdikställen. Folk är lite lata här ibland, även jag!

Igår kom ett fint citat upp på tavlan "Är man inte röd när man är ung, har man inget hjärta, och är man inte blå när man är gammal, har man ingen hjärna" - Winston Churchil.
Det känns ganska sant. Om man tänker politiskt... När man är ung, vill man vara lite mer rebelisk, man vill värna om varandra och man vill ha mycket "gratis" genom den offentliga välfärden. Som gammla tänker man mer på billigare skatt osv... Och som gamla har man kanske lyckats bli lite "förmögen" och ja... Det ligger nog något i det han säger Churchill, men jag vet inte om jag kommer att bli blå för det... Jag föredrar nog att förbli grön (Slytherin Pride)!

Och för ett ännu vackrare citat som får avsluta detta... "Imagination is more importent then knowledge" - Albert Einstein.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0