Hey Miss Future! This is what happend to you!

2010-10-09 @ 17:42:09

Hej!
Har kommit fram till en sak...
Jag har skrivit många olika saker om framtid här.
Oh, hej jag ska till Norge!
Oh, hej jag ska plugga historia i Uppsala!
Oh, hej vad har gjort egentligen?

Poängen är att hur blev det egentligen?
Blev det Norge? Nopp!
Blev det Uppsala? Nopp!

Det Blev Kalmar, Öland och Internationell Kommunikation.

De får mig att tänka på en sak till. Vad som händer i framtiden
kan vara väldigt svårt att bestämma. Precis som det är svårt att komma på vettiga
saker att blogga om varje dag, varje vecka...

Ofta förändras vad man vill bli allt eftersom av olika saker, eller man upptäcker
att man har fler alternativ än man först tänk på. För lite mer än ett år sedan skulle jag till Danmark,
inget snack om saken. Nu... Ja Nu är jag inte precis i Danmark och inte förlovad utan jag sitter i köket på Camp Mörby och pluggar på Linnéuniversitetet.

Det kan gå fort, väldigt fort, men just nu käns det som att det slumpade sig ganska bra att jag hamnat där jag är. Jag är nöjd, jag kan liksom överleva med detta och mer så, det känns som om "ödet" kommer slumpa sig väl för mig. Jag kan verkligen se en framtid i det jag studerar och jag trivs väldigt bra med människorna här. Både på Camp Mörby och i klass. Och jag kommer för alltid kunna säga "Ah, men jag har i alla fall bott på Öland!" <3

Drömmen om Scotland är inte alls bortblåst. Utan om ett och ett halvt år hoppas jag att jag tillbringar vårterminen av mina studier på The Univeristy Of Edinburgh! Det vore så FET grymt jäkla underbart. Hoppas bara ett det blir så, annars får jag kanske nöja mig med ett annat universitetet i Scotland eller Storbrittanien.

Ja, så detta hände med mig och kommer nog hända lite senare.

Nice to talk to you! Like, catching up!

Kommentarer
Postat av: Pappsen

Låter ju bra d där. Hoppas allt går din väg, å känner jag dej rätt så ser du till att d gör det. Kram /Pappi

2010-10-09 @ 18:02:14

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0