Imagine... The World Before Facebook...

2010-10-05 @ 10:36:27

Okej... Godmorgon!
Det är en bra början...

Idag ska jag ha mitt första seminarium på universitets nivå. Tror inte det blir så svårt.
Vi fick en uppgift igår vi skulle göra till idag. Det handlar om problemformuleringar
eftersom vår nya kurs heter Det vetenskapliga rummet så är det kanske inte så konstigt.
Vi ska lära oss olika metoder och teorier som man kan använda sig av i forskning,
vetenskapliga undersökningar osv. Inför kommande uppsatser och jobb. Ska bli rätt
spännande. Hoppas mina böcker kommer idag bara, så man kan börja läsa.

Det vi ska ställa frågor kring, eller formulera ett "problem" runt är
"Ungdomars facebook användning" och det medtod vi "använder" är intervju. xD

Känns ju ganska aktuellt.
Så ni Facebook användare, ni kanske skulle vilja prova någon av mina frågor?

Hur tror du att dina vänskapsrelationer har förändrats sedan facebook? Positivt/Negativt.
Använder du facebook istället för att sms:a eller ringa?
Är det lättare att behålla vänner nu än innan?

Ja, ni måste inte svara, men det vore lite roligt.
Ska snart äta frukost, vi höres! Soooo long!

Kommentarer
Postat av: Marielle

Eh...



* De är som förr, kanske lite bättre då man vet vad de gör under dagarna och kan då veta nära man kan ringa



* Om jag är pank på mobilen, kanske men nej



* Nej, ungefär samma som innan, Msn är bättre för sådant tycker jag!

2010-10-07 @ 17:41:29
URL: http://marrelovesmetal.blogg.se/
Postat av: E.

Efter sänd din poooost!!

du har rätt mycket här hemma.

studentliv och arbetsförmedlingen

2010-10-09 @ 11:15:21
Postat av: Maria

Inte förändrats så mycket. Mer positivt än negativt.

Nej.

Ja det är lättare att hålla kontakten.

2010-10-18 @ 18:44:29

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0