Queen Is My salvasion!

2010-10-04 @ 11:26:41

Heej på er!
Sitter och lyssnar på Queen efter att jag druckigt kaffe med Henke, vaknat upp och ja, dubbel kollat
nya kursens schema. Nu chattar jag lite med äldsta syster och väntat på att tiden ska gå.
Ska åka in till första föreläsningen med nya kursen idag, Henke ska köra mig för han ska in samtidigt, det gillas skarpt !

Jag vet inte riktigt, men nu har jag börjat lyssna mycket på Queen.
De är så himla bra och man blir alltid gladare av att lyssna på dem när man är lite deppig och det känns tungt. Helgen har varit rätt flippad faktiskt.
Fredagen var jag helt rastlös i hela kroppen, städade rummet och gjorde massa grejer innan jag skulle åka in för att vara med Mirjiam som sagt. Den kvällen slutade med massa youtube klipp och en kort repetition innan tentan. Innan det hade vi ätit buffe och druktigt ett glas vin för att slappna av. Vi hade riktigt trevligt men ingen av oss kunde sova speciellt väl. Sen klev vi upp vid 7 på lördags morgonen för att göra oss ordning och gå bort till tenta-huset. På vägen gick vi in på OK och köpte godis och trocadero (ville ha farfar med mig i tentasalen och kom på att trocadero nog är bäst då). När vi kom fram satt vi nervösa som tusan med andra klasskompisar som droppade in och väntade på att få skriva tentan.

Tentan den skrevs och det känns bra tills man klivt ur salen och började små prata med andra som svarat helt annorlunda än en själv. Man blir lite nervös då, vem är det egentligen som har rätt??? Det återstår väl att se. Vissa frågor vet jag garanterat jag har rätt på, andra är mer oklara. Helt opepp på kvällens tenta slask åkte jag hem och sov en timme. Sen satte jag mig vid datorn, gjorde lite allt möjligt och ringde min kära Mirjiam och ställde in festen för min del.

Så i stället hängde jag med Henke i vardagsrummet och spelade spel, tog revans från förra veckans shack med Backgamon. Såklart van jag ju denna gång. hehe... Sen så råkade vi komma in på att jag hade lakrisshot uppe på rummet och vips var glasen framme och flaskan hämtad. Var av en annan boende säger att hyresvärden bjuder på taxi, gratis sprit och VIP om vi vill åka in till stan.

17 pers hoppar in i taxibussen han skickat efter oss och vi sjunger allsång hela vägen. Helt plötsligt var jag jätte pepp! På förfetsen bjöd han på whisky (fin sådan) och champange... Sen gick vi till Bistro Bar och 5 stycken helrör med vodka kom fram på bordet tillsammans med massa energi drycker och läsk. Groggar blev det minsann och dansande. Vi tog hos hem till kl 3 var av en efterfest drog i gång och jag la mig till sängs so över 6 på söndag morgonen. En lyckad kväll helt klart. Dock tog jag det väldigt lugnt gemfört med de andra eftersom jag egentligen inte var så pepp och jag kände mig sliten sedan förra helgens festande fortfarande... Konstigt??? Det är en historia som inte förtäljes här... Enbart för VIP'S...

Sen söndag, igår så kollade jag på film, skrev och gjorde lite allt möjligt. Var rätt slapp dag vilket var skönt. 

Så det var min helg... Hur var eran helg??? 

/ML

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0