Time To Face Fact!

2010-10-01 @ 14:28:39

Hej igen!

Solen steker på mig genom fönstret, det är varmt!
Kim Larsen sjunger "This is my life" på Spotify!

Igår åkte jag med Henke fram och tillbaka till skolan och där pluggade jag med Mirjiam medan
han hade lektioner. Det var super bra! Älskar att åka bil i stället för segis bussen. Jag har kommit igång med julklappen till lillebror. Hoppas han kommer uppskatta hjärtat och själen som kommer läggas ner i det.

Men för att inse fakta åt jag tonfiskröra till frukost tillsammans med en kopp kaffe och sällskap av Henke.
Två dagars nästan konstant illamående är typ över. Hoppas det i alla fall och jag har träningsvärk i magen, I think. Vad har jag gjort? Nada! Så det är lite mysko!

Sen imorgon så är det tenta, så jag måste åka in till Kalmar ikväll, sova hos Mirjiam (TACK!!!) för att det inte går några bra bussar på lördagmornar. Sååå LNU, sluta lägg mina tentor på lördagsmornar tack!

Något som har sjunkit in av allt jag lärt denna första kurs är tillexempel att ordet
denotaton bertyder eller syftar till det man ser med första ögonkastet. ex: en bok.
Men om man ser konoativt tolkar man det man ser, tex: en röd tjock bok med ränder på, den ser trevligt ut, undra vad den handlar om?

Hänger ni med?

Sen visste ni att det finns en grej där Sverige varit förebilder innom medie-idiologier.
Det är innom den Sociala Ansvars Idiologin och där har den här svenska biten döpts till den "Socialdemokratiska modellen" och handlar helt enket om pressstöd. Att regergingen ger stöd till något svagare medier för att öka det demokratiska rummet. Att fler röster ska få möjlighet att göra sig hörda, än de som klarar sig bäst ekonomiskt. Det ni! Det var bra gjort av Sossarna!!!

Nu ska jag nog plugga lite till så jag verkligen blir för beredd i morgon. 

But don't forget constant vigilance! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0