A new start with LCHF!

2010-09-05 @ 21:05:10

Jaha, idag är idag... Börjar bli små hungrig, så ska nog gå och äta mer tonfiskröra. Nu är
nollningen slut, jag är hyfsat "inbod" i mitt rum och ja, det känns nog rätt bra.
Har blivit bra kompis med en tjej i klassen, hon är också av årsmodell 91 fast från Norrköping. Grymt kul!
Vi ska plugga lite ihop i morgon innan redovisningen. Ahhh, nervös! Men det går nog bra.

Från och med imorgon ska jag börja äta LCHF (Low Carb High Fat) på riktigt. Jag ska alltså äta mycket fet och så lite kolhydrater det går. Så bort med ris, pasta, potatis, rotfrukter, börd och säd! Hej feta grädd såser, kött, ägg, bacon och broccoli! Kommer bli grymt. För att citera mig själv.


"Varför äta sådan som är äckligt? Om man kan äta bara det som är gott om det dessutom är nyttigare?"

Idag ska jag väga mig, ta mått och räckna ut BMI för att se om min kropp förändras något.
Jag kommer lägga upp de mesta av vad jag äter på bloggen, med bilder och recept. I alla fall när jag kommer ihåg. Ibland kanske jag lägger ut smarta citat och studer som visar på varför jag äter som jag gör.

Så idag, i kväll börjar mitt nya liv. Grattis och klapp på axeln. Äntligen tagit tag i någon del av det!

Mvh En ny LCHF:are

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0