Coffe, Mr Potter's Fandom And Popcorn Is My Addictions! What's your?

2010-09-16 @ 13:48:24

Hej på dig och alla andra!

Jag har kommt på en sak...
Beroenden är faan inte ett dug bra och inte när man har "snöat" in på något för mycket.
Ni förstår hur jag menar? När man liksom har en åsikt eller en "idé" om att så är det och vägrar
ändra den bara av prinsip. Så som att jag avskyr rosa? Det är mer av prinsip en verkligen hat.

Jag är periodvis "addicted" till kaffe, för att bli pigg och för att det är gott.
Fast ibland är det inte ens gott, men ändå så säger hjärnan "Malin, dags för en kopp kaffe va?"...
Det är ganska sjukt egentligen, när man tänker efter, fast ändå het logiskt som de mesta.
Alla vet ju hur koffein, nikotion och alla andra lagliga som olagliga "droger" påverkar våra hjärnor. Till och med SOCKER gör samma sak som överdosering av morfin och användning av "riktiga" droger. As bad!

Däremot när man som jag och mina "follow"-nördar diskuterar Harry Potter eller designar våra rum enligt elevhems fägerna (NOT GUILTY) och typ låssas använda magi för att öppna dörrar som öppnar sig atomatiskt när man kommer tillräckligt nära, då är det väl ändå oskyligt? Man förlänger bara sitt barnasinne och låter andra skratta åt att man är något fjantig? I ärlighetens namn tror jag mitt liv skulle vara fattigt utan alla under bara HP-moments man har. De är så EPISKA att man typ vill ramla av kvasten (stolen)...  

Harry Potter fandomen tror jag eller jag är ganska säker att den utvecklar sig åt hållet att bli en egen kultur om vi inte redan nått dit. Vi arrangerar konvent, vi har konst (fanart), texter (fanfictions) och en egen musik gener (WizardRock). Vi har egna konventioner (outalade och uttalade regler för sammanhållning) som alla ska med, "love between the houses" och det spelar ingen roll vem du är bara du är nörd är du välkommen. Du behöver inte vara bäst på att spela musik eller sjunga alla kommer ändå skrika, ropa och applodera när kliver upp på scenen om du nu vill det. Alla får vara med! En annan mycket viktig sak angående i alla fall den svenska delen av fandomen är att alla arrangemang är defentivit DROG- OCH ALKOHOL fria event. Vi blir tillräckligt "höga" på att bara vara tillsammans, nörda och vara "barn" ett tag till.

Sen min sista "last", I confess, I canot live without popcorn!
Det är tametusan det bästa snacks som finns. Det är salt, det är knaprigt och det är lätt
att äta! Det är MUMSIGT! Det är knappt man kan se på film ut det, så är det.

Det finns olika typer av beroenden och de funkar ju alla så att de "leker" med vårat belönings system.
Om man är vaksam med detta belöningssystem så kan man påverka mycket själv.
Jag vet att jag varit sockerbeorende, kaffeberoende osv...
Jag har belönat och tröstat mig själv med söta saker sedan jag var typ 10 eller något. Tyckte synd om mig själv så tröstade jag mig med godis eller varför inte söt juice? Sen efter dansen när man var trött och slut då var det gott med en läsk eller någon godis bit. Det kunde jag väl ändå unna mig när jag varit såååå duktig? Right! Där började helvetet och min 70kg + tunga kropp.

Det senaste jag "unnat" mig med var Ben and Jerrys glass efter gymmet under våren i 3an på gymnasiet. *tummen upp*. Alla var vi något beroende och alla har vi kanske glömt att lyssna på vår egen kropp.

Så min fråga till er är: Är du kvinna nog att erkänna dina "addictions"? Och i så fall vilka är dem?

Mvh ML

Kommentarer
Postat av: Marre

Choklad i alla dess former, sötsaker, allt som är gott att tugga på då jag är trött, hungrig, less, ledsen, arg what ever! xD

2010-09-18 @ 16:26:35
Postat av: Milla.





Hallå,

jag vet exakt hur det är.

ena stunden hetsäter jag och ser överviktigt ut.

ena stunden kan jag se anorektisk ut.

du kan alltid prata om det är något. det är inte meningen att göra mig själv till ett offer hela tiden.

im just a phonecall away

kram Milla

2010-09-30 @ 16:24:49
Postat av: Milla.



Hej:)

jag vet exakt hur det är..

du kan alltid prata med mig om det är något,

inte meningen att göra mig själv till ett offer hela tiden.

hoppas allt er bra:)



im just a phonecall away.



kram milla.

2010-09-30 @ 16:28:21

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0