Studie, studie, studie and some tea!

2010-09-08 @ 22:56:43

Hohoo! Här är jag och jag lever.
Jag skiver bara inte så ofta på bloggen. Ska försöka ändra på det faktiskt.

Idag så åkte jag in tidigare till Kalmar för att vara med Mirjam, min nya typ "bästa" polare i klassen.
Vi hämtade ut våra passerkort, förtidsröstade (självklart rödgrönt) och tog en lång promenad.
Det känns väldigt kul att få en så pass bra vän i klassen så snabbt, vi har verkligen klickat, ja det känns så i alla fall.

Dagens föreläsning började vid 13 och slutade vid 17, LÅNNNNNGGG med andra ord. Vi fick pauser och det var den förta föreläsningen där vi fick lite kreativa grupp övningar iblandat. Det var kul faktiskt och man lärde sig på det. Det är alltid bra att diskutera begrepp så att man förstår dem bättre.

När jag väl kom hem så värmde jag en matlåda xD
Var hungrig och orkade inte gå och köpa något jag kunde laga mat av.
Sen blev det plugga...

Har läst ett kapitel ur en bok och ett annat kapitel ur en annan bok.
Till saken hör att det är rätt långa kapitel på nästan 30 till 50 sidor. Sen sitter du och anntäcknar ner viktiga saker och försöker begripa vad dem egentligen menar, de tar en stund. Nu är det dock färdig läst och imorgon blir det mer plugg, då är det meningen jag ska plugga hemma hela dagen och ja, sen kommer Annie på eftermiddagen. Då ska det nördas! Nördas, Nördas, Nördas!!!
Så med andra ord måste jag plugga det jag "ska" imorgon innan hon kommer. Så väckar klocka i alla fall ???
I think so!


Ha det gött, så skriver jag snart igen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0