When the botten is nåååddd, hur lågt kan man sjunka?

2010-09-20 @ 01:50:17
Ja, hur lågt har inte svenska folket sjunkit nu?
Hur lågt kommer vi inte sjunka innan dessa fyra kommande år är över?
Det undrar jag. Så hur faan ska man kunna leva här?

Det regerande blocket vill bygga ner vår välfärd, göra Sverige till USA jr x3000 känkraftverk och ett främlingsfientligtpari kommer in i riksdagen som vågmästare. Jag vill säga NEJ!
Jag vill skriva, protesterar och demonstrera! Finns det inget vett bland folket i vårt avlånga land?

Jag bor nu nästan i något likande kollektiv, under samma tak bor vi 30 stycken stunder. Människor i olika åldrar och från olika håll. Här är vi jämtar, dalkullor, stockholmare och skåningar och många fler.
Jag kan inte längre skylla bort att SD kom in i riksdagen på grund av skåningarna när en skåning här rösade på FI och nu likt mig vill gråta sig till sömns. Fördommar, är det det som bygger vårt land? Tron att någon okänd där borta hotar oss och gör det som är fel?

Alla pratar denna valnatt om hur HISTORISK denna kväll är. Hur UNIK situationen har blivit.
Ja, det är historiskt SKAMLIGT att det blivit som det har blivit. Har tillräckligt många svenskar blivit kapitalister och översittare? Tror vi svenskar att vi är bättre en andra? Ja, nu vet jag inte längre.

Jag trodde att Sverige var och skulle förbli ett välfärds samhälle som byggdes på termerna "lagom".
Hur länge har inte Sverige varit lagom? Inte för rikt, inte för fattigt, inte för sjukt och inte för friskt.
Jag vi har rest lagomt mycket utomlands, åkt lagomt mycket bil och bott lagomt långt bort från andra släktingar. Vad hände? Vad hände med landet lagom???


Jag säger det igen, vad hände med landet lagom?


Kommentarer
Postat av: Anonym

Du kanske ska börja tänka på att det finns en anledning till att sd kom in i riksdagen och att alliansen vann. Svenska folket ville detta så det går inte göra så mycket mer. Och det är sjukt att du kan säga att blocket vill bygga ner vår välfärd för så är det inte. Båda blocken vill svenska folket väl men har olika sätt att ta sig dit. Sluta klaga nu.

2010-09-20 @ 11:20:46
Postat av: Maria

Hej Gumman!

Ja det blir nog tuffa år framöver. Förhoppningsvis inser folk att vi måste börja engagera oss. Visa vart vi står. Gör något åt saker som vi tycker är fel.

Väntar med spänning på ditt nästa blogginlägg..



puss puss!!

2010-09-27 @ 11:06:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0