Time to go in on the heavy stuff.

2011-08-29 @ 15:50:49

På onsdag den 31 augusti börjar jag år två på min tre åriga utbildning.
Det är dags för Stadsvetenskap I, 30hp (1 termins heltidstudier) bestående av 4 delkurser på vardera 7,5hp (5 veckor heltidsstudier). Första delkursen vi börjar med är Svensk och jämförande politik, sen ska vi även läsa Internationell politik, förvaltning och Politiska idéer (som jag tror handlar om olika politiska ideologier). Hur som heslt så är det dags att ta reda på hur regeringen och stadsväsendet egentligen fungerar. Hur man jobbar på komuner, landsting och ja, formaliteterna bakom politken helt enkelt.

För det kan ju alltid vara bra att kunna! *Host*
Jo, men ärligt det är klart att det kan. I alla fall om man hamnar på en offentlig förvaltning eller myndighet i framtida arbeten.


Jag brukar ju halvt skämta om att jag pluggar International Magical Co-operation för att jobba på  den avdelningen på Ministry of Magic när jag är färdig. Hehehe, så nu äre dags att lära sig hur ministeriet fungerar egentligen. Eller något!


:D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0