An dynasty takes hold...

2011-12-07 @ 11:47:03
An opening line.
Här sitter jag och bloggar. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag har flera idéer men inget jag tar tag i. Ni vet, ett sådant där välskrivet blogginlägg med en debatt. Kanske om kriget i Afghanistan som omvärlden ger upp, eller hur vida vi ska ha monarki i Sverige, eller kanske närmare om Kungen ska få fortsätta vara kung, eller en hyllning till Harry Potter, eller FanFiction skrivande.
Jag satt flera timmar på bibloteket igår och pluggade, jag läste 14 kapitel i en bok, lärde mig nog inte så mycket, men allt ska repiteras, men understryckningspenna och anteckningsblock. Jag har städat lite i lägenheten idag, fixat till det lite, för tjejen som ska ta över lägenheten när jag flyttar ska komma och kolla. Det är en bra lägenhet, väldigt fin och ljus. Mysig :D  Jag kommer nog sakna den, och sakna varje gång som Annie kommer och knackar på.
Aldrig oanmäld, men lik väl varmt välkommen varje gång.
Det ska bli spännade at flytta, jag kommer älska att studera historia i Uppsala.
Men jag kommer sakna Annie och alla andra vänner här nere i Kalmar. Jag hoppas jag kommer få fler, nya vänner
i Uppsala, utan att förlora dem jag vunnit under min tid i Kalmar. Nu den åttonde december kommer antagningsbesketdet om det blir Historia A, gundkurs eller Idé och lärdomshistoria A.  Vilket som blir det säker bra, men jag hoppas på Historia A.
Jag har fundera på framtida karriär och har olika tankar, idéer. Professor i Historia vore inte så pjåkigt, inte heller skriva historia böcker om medeltiden och heller inte jobba i Arkiv, men ursprungskällorna till Historien.
Au Revoir

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0