Some time in December.

2011-12-05 @ 21:11:48
Idag har jag pluggat Internationell Politk, drukigt glögg, tvättat och läst i en bok som avhandlar olika rubriken innom Harry Potter med en filosofisk infallsvinkel. Det är mycket stimulerande att läsa mellan plugg böcker. Den är förvånatsvärt intressant, The Ultimate Harry Potter and Philosophy edited by Gregory Bassham. Den är uppdelad i delar som The Horcrux of the matter, the most powerful magic of all, Potterwatch: freedom and politics och the room of requirement. Mycker underhållande läsning som sagt. Speciellt när man går igenom Snape och hans "redemption". Eller när man sågar Voldemorts mamam, stackars kvinna kärlek har aldrig vairt lätt, verken i böcker eller verkligheten.
Hur som än haver, blir det språng till biblioteket imorgon. PLUGGA, PLUGGA, PLUGGA!
Jag tror att det kommer vara interssant kurslitteratur, och att det är den tråkiga delen (Österud) som jag tagit mig igenom idag (alla 9 kapitel) känner mig lite duktigt där faktiskt, vi får väl se.
Ha de!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0