I Like To Movit, Movit... Movit!!!

2011-02-23 @ 12:49:21

HOLY MACKARONY, nu bor jag i min nya lägenhet i Kalmar.
Käns så sjukt skönt. Jag åkte in till Kalmar från Öland vid 8 igår morse med tankarna
på att kanske, kanske kunde jag flytta redan idag. Jag åkte ut till lägenheten för slutbesiktningen.
Allt gick fint och därifrån går jag med nycklarna... Det kändes sjukt.

Så jag gick till OK-macken en bit bort och hyrde en combi...
Sen körde jag till Öland för att fylla bilen till både bredden och höjden. Halvvägs av packande inser jag att faan, att får inte plats, eftersom älskade RödaBlixten (min cykel) naturligtvis inte skulle bli lämnad kvar att allt infår plats. Jag och Jessica, en tjej som bor på Mörby hjälpte mig packa de sista och vi körde till lägenheten och packade ur. Sedan körde vi till IKEA för att köpa kastruller, stekpannor och säng så att jag kunde börja bo på en gång. På IKEA käkade vi även mat, det behövdes...

Sen lastade vi ur i lägenheten och körde för att hämta Stephen och sen till Öland för att lämna hem Jessica och för att jag skulle ta de sista sakerna. BYE BYE Camp Mörby, men nu är jag en Kalmarit!!!

Det kändes i ryggen igår vid 01:00 då jag gick och la mig efter jag åkt hem med Stephen.
Stephen hjälpte mig få ihop sängen, pallen och själv skruvade jag ihop ett litet bord. Så där mellan 22 och 00 på en tisdags kväll. Är det inte underbart??? Diskat upp nästan allt porslin som jag redan har och så har jag ominvigt kaffebryggaren, MUMS!

Puss på er, bilder kommer snart ^^


Kommentarer
Postat av: Sara Thörnlund Persson

Grattis!!! Hoppas du kommer trivas bra! KRAM

2011-02-23 @ 13:31:22
URL: http://saraochsakerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0