You know, THAT day?!

2011-02-02 @ 23:31:51

Hej.
Shit ponfitt vilken dag...
Okej, vaknar vid halv 8 och kliver upp. Gör mig i ordning och går ner för frukost i köket. Sitt där nere, med kaffet och små pratar med andra som bo här. Plötsligt blir klockan närmare och närmare tiden bussen går och jag sitter där lugn men säger två gånger i minuten att "måste nog gå upp snart, bussen går ju om...".
Till slut säger jag "måste nog gå upp snart, bussen går ju om... SHIT jag har ju inte ens tagit på mig kläderna"... Ja inte riktigt så, först ska jag påpeka att köket ligger i källaren, och "gå upp" betyder gå upp på rummet och "kläderna" menas med ytterkläderna.

Jag skyndrar mig halvstressad till bussen kommer dit som nr 3 av 4, vi var 4 personer i köket och alla skulle med bussen. Sen kommer jag in till Kalmar efter en otroligt seg bussresa över bron som aldrig tog slut. Därifrån ska jag ta mig till Parkgården, ett äldreboende där jag skulle söka jobb, efter tips av en kompis mamma (TACK!) och det tog en stund att hitta. men tillslut hittade jag och kom i tid. Där lämnar jag fram CV och börjar berätta lite om mig själv, svarar på frågor och så vidare. Sen räcker chefen över ett papper och säger, "Ja, du vet ju vad tystandsplik innebär", jajjamen det vet jag! *drar igen dragkedjan över munnen, låser och kastar nyckeln*. Sen så fortsätter vi prata lite och sen vill hon jag ska skriva under ett papper till, ett anställningsbevis! Jag hade fått jobbet!!! Sweet säger jag bara, nu blire jobb på äldreboende större delen av sommaren. Bättre än inget och bättre än det mesta, jag är nöjdast i världen!

Sen träffar jag Annie och vi skulle fixa lite saker för Harry Potter konventet Portkey 2011, eftersom anmälan öppnat och vi ibland inte riktigt vågar ringa viktiga samtal själv. Sen åker jag hem till Öland, men på bussen så kliver Rosa på, mycket trevligt. Sen kommer jag fram, går till OK för att hämta paket som kommit dit, men böcker.

När jag kommer hem finns även ett paket till mig i huset, YES! Nu har jag alla böcker (en av böckerna till nuvarande kursen har varit väldigt försenad). Sen så skulle jag ju byta rum, och idag kom gubbarna och fixade till sängen (har du mer dubbelsäng i fyra veckor framöver) så efter det dags att flytta över alla saker som ännu inte hunnits med att flytta över. Ja, det tog sin stund, men nu är allt överflyttat. Men jag skulle hinna plugga?

Så runt klockan 22 går jag ner i köket, värmer på middags mat som förövrigt var en fryspizza, satt mig ner i min nybäddade dubbelsäng och började plugga... Gick inte så vidare, men det löser vi imorgon...

Nu precis ringer en tjej som bor här ute, vars bil jag typ lånar för hon ska festa och vill hon skjuss, så nu bär jag av till Kalmar igen.. Hon tänkte ta taxi, men snäll som jag är sa jag att händer något, ring så löser vi det. Nu ringer hon och säger att alla hon festar med raggar upp folk och ska sova i Kalmar, sååå! Nu får jag åka och hämta henne, I don't mind!

Sova vad är det????

Puss...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0