Don't forget...

2011-01-06 @ 14:54:14

Hej.
Syster M påminde mig om att jag faktisk ska göra som jag säger här i bloggen.
Berätta vad pappa överraskade mig  med till middag tredje dag jul.
Jo, det ska jag berätta.

Jag berättar en längre historia så ni få följa med i mina tankar.
På kvällen på annandagen kommer jag hem till pappa och vill önska mat till morgonen där på.
Men det fick jag ju inte. Sen väl på tredje dag jul åker pappa och jag på stan för att ficka med mina båda systrar och deras sambos. När ett tag när vi kommer hem så säger jag till pappa att jag är hungrig och ber honom att börja med maten. Han är tyst en stund och sen säger han.
"Du, är det inte bättre du tar en macka för vi ska äta klockan 5"...
Jag tänker att vaddå? Vi burkar aldrig bestämma en tid, utan äter när vi är hungrig. Jag går med på att ta en macka och sen väntat och väntat, men pappa börjar liksom aldrig med maten. Jag börjar fundera och kommer fram till att vi borde få en gäst som pappa bestämt tid med. Antagligen någon vi båda känner och... Det kan inte vara farmor och farfar för dem har vi tredan träffat, faster skulle vi till dagen efter och äta så hon borde det heller inte vara. Så kommer jag ihåg att våran kompis och granne Torgny hade snackat med mig på msn och vi hade kommit fram till att vi borde ses och äta när jag var hos pappa. Så säger jag de till pappa och han typ vara "okej"... Sedan närmare klockan 5 så kommer någon in genom dörren, juste gästen...
Det var ingen mindre en Torgny och det var sköjjigt! Jag var fortfarande faktiskt portad från köket så pappa och Togge fixade de och när jag väl kom in i köket kunde jag inte hålla mig från skratt. Där stod inte mindre än en surströmmnings burk på vid gavel och spred sin härliga doft.

Det var en jätte trevlig kväll och det var jätte gott !!! ^^

Mvh ML


Kommentarer
Postat av: Sara Thörnlund Persson

Ja, visst var det apcoolt ;)

Hihi, jag visste att ni skulle äta surströmming, för det skvallrade pappa för mig! Jag som trodde jag skulle få äta halloumi-middag hos honom, men så kom han på att ni skulle äta surströmming med torgny! :p

2011-01-10 @ 18:07:58
URL: http://saraochsakerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0