As if it would ever end!

2011-07-19 @ 22:48:50

Hej på er.

Jag vill nu säga hej igen efter en veckas frånvaro. Vilket inte är ovanligt egentligen. Sist ni hörde av mig var jag på väg till Växjö för midnatts permiären av Harry Potter and the Deathly Hallows part II. Det var en upplevelse i sig, måste jag säga. Annie och jag köpte blijetter till tåget ca 4 minuter innan de skulle avgå. Väldigt lyckat! Vi hann med och det var huvudsaken. På tåget till Växjö snackade vi och lyssnade på Wizard Rock. Det dröjde inte länge innan vi satt och sjung så säkert nästan hela tåg vagnen hörde. "WE GONNA GET BACK TO HOGWARTS, WE GONNA GET BACK TO SCHOOOOOOOOOOOL!" eller varför inte "LUNA, I WANNA TAKE YOU TO THE MOON" eller "I NEED HARRY POTTER AS A GRINDYLOGE NEEDS WATER.... ACCIO DEATHLY HALLOWS". När vi åkte där så döpte vi min igelkottgosedjur till Silvertagg. Han är min patronus och han är den bortglömde marodören. När vi kom fram möttes vi av Mimmi och Eskil. Men ganska snabbs skildes vi för att Eskil skulle jobba färdigt och Annie och jag skulle hitta till vandrarhemmet. Vi hade när vi bokat kollat på en karta, men någon karta hade vi inte med oss. Så vi gick åt det hållet vi trodde. Sen ringde Annie sin syster och bad henne ge oss vägbeskriving. Samtidigt ringde jag min mamma efter vägbeskrivning. Efter många om och men, långa omvägar hittade vi tillslut till vandrarhemmet, Växjö City, som inte alls låg i City, men ändå. När vi sedan skulle gå tillbaka ner på stan insåg vi hur fel vi gått. Vi har gått runt hela staden i stället för till vänster och sedan svänga höger upp!

När vi kommit ner till biografen hämtade vi ut biljetterna till midnattsvisningen och vi blev helt skuttiga. Vi skuttade och skuttade och tog fanbilder med biljetterna och sedan med alla poster affischer som fanns. Jag har en fanbild med Snape. Fast det var Annie som tog bilder med hennes kamera så jag får visa bilder sedan. Efter det gick vi till McDonlads för att äta mat och där träffade vi Mimmi och Eskil igen. Sedan gick vi tillbaka till bion för att se förvisningen av Harry Potter and the Deathly Hallows part I. Den var bra och vi njöt av stunden. Sedan gick vi på toaletten och sedna tillbaka in på bion, köpte en stor popcorn av en tjej i John Lenon glasögon (de trodde säkert de var Harry glasögon) och ditmålat ärr i pannan så var det dags för midnattpremiären. Spända satt vi oss ned och såg!

Det var en upplevelse till duga, jag kunde inte ens äta upp alla popcorn. Hade nästan hälften kvar! Det händer bara inte. Men man kände inte för att äta större delen av filmen och man blev ganska fokuserad. Visa scener var väldigt bra och gripande. Andra var inte riktigt lika bra men funkade. Filmen var 2 timmar och 10 minuter lång, den hade gärna kunna varit 10 minuter längre om de fixat till några scener som jag anser behövde vara längre och scener som inte var med, fast fanns i boken. I övrigt har filmteamet gjort ett bra jobb. Vissa stunder ville till och med jag gråta, det händer inte ofta.

När filmen var klar gick Annie och jag tillbaka till vandrarhemmet, pratade och diskuterade en stund innan vi somnade. När vi klev upp städade vi i ordning och gick. Vi tog oss ner på stan, köpte frukost på Coop Konsum och gick till tåget. Vi köpte även här biljetter i sista minuten, så vi nästan inte trodde vi skulle hinna, men hann gjode vi. På tåget hem sjung vi inget förutom på slutet. Vi var så trötta, nästan appatiska där vi satt på våra säten.

Sen i lördags gick vi en gång till på filmen, fast i Kalmar och då kunde jag äta upp popcornen. ^^.


Så det var en kort resume av äventyren runt midnattpremiären och Deathly Hallows part II.
Bilder kommer senare. Och jag ville inte spoila någon om vad som händer. Se filmen och läs boken! ^^

Man blir lite ledsen när det står "It all ends here" på alla bio affischer när det är en ren lögn. Filmen slutar jag, men böcker slutade för 4 år sedan och fandomen och Harry Potter kommer leva vidare för alltid i våra hjärtan.

/ML

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0