Farfar, när jag blir stor ska jag lära mig att leva...

2011-07-31 @ 16:27:08

Kära farfar!

När jag blir stor ska jag lära mig att leva med saknad
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med vishet
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med kärlek
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med någon
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med att det är OKEJ!
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med poesi
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med att det inte går som jag vill, jämt!
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med att det kör ihop sig ibland
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med mera skratt än tårar
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med mitt förflutna
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med minnen av det som är underbart
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med något som kan likna din filosofi
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med mina val
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med min dröm
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med mig själv
När jag blir stor ska jag lära mig att leva med saknad

Farfar, vi ses snart ! 3 veckor kvar !

Kommentarer
Postat av: Maria

Det var fint gumman!!

2011-08-01 @ 10:10:59
Postat av: Farfar

Det var fint skrivet.

Och väldigt klokt.

Din Farfar

2011-08-04 @ 20:46:50
Postat av: Farfar

Men Malin du är ju redan stor!

2011-08-04 @ 20:48:47
Postat av: Malin Lilian

Men inte så stor...

2011-08-05 @ 16:53:11
URL: http://malinlilians.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0