Det där med bohag...

2011-03-04 @ 11:48:35

Hej på er!
Nu på morgonkvisten väktes jag av att telefonen ringde.
Det var mammas kollega Marie som sa att nu var hon på "G".
Upp kliver jag och sätter på kaffet, spänd på att få två banan kartonger
och en matberedare skickat av mamma från Östersund. Mammas kollega skulle
söder ut till sin dotter vilket var väldigt tur för mig.

Leveransen gick ju felfritt och nu har jag massor med mer saker.
Jag har räknat att jag har fyra uppsättningar bestik, var av två är grillbestik.
How come? Ja, pappa har under flera år rensat ut i sina skåp i köket och jag har tacksamt nickat
och tagit emot. Ena av grillbestiken har vairt i min familj sedan före jag föddes tror jag...
Jag har i alla fall minnen av dem sedan innan jag var 5, då pappa flyttade och tog med sig dem.
Sen när pappa har köpt nya glas, så har jag tagit över de gamla också, så nu har jag 14 normala vatten glas och säkert upp mot 10 glas i olika storlekar, där bland ett coca cola glas som pappa också ränsat ut åt mig. Så fantastiskt är det inte? Det känns verkligen som om att man samlat på sig alldels för mycket xD...
Jag kommer aldrig mer behöva köpa värken bestik eller glas. Eller jo, men inte på ett tag.

I en av lådorna jag fick låg min gamla varm chocklad mugg som det står "MALIN betyder Trofast".
Just det, mig kan ni lita på! "Malin, den trogna kvinnan från Magdala eller Strömstad eller Stockholm (Vad är fel med Östersund nu då?, Ah vänta... Pappa är uppvuxen i Stockholm, det kanske räknas som att jag är 50 % 08... Neh, det vore ju hemskt...) - symbol för kärlek som håller även utan stora passioner. Ledarbegåvning, snabb i tanke och gärning. Ordning och reda för det mesta - men gudselov inte alltid!". Låter som att jag är lojal, städar efter mig och kommer ha ett jävligt torftigt kärleksliv... Men chef det kommer jag bli! Mohahhaaa! Eller? O_o.

Ajaa... Jag älskar min lägenhet vilket fall!

Puss på er
 / ML

Kommentarer
Postat av: Sara Thörnlund Persson

Aaaah, nej, dom där fina jättesimpla dricksglasen som är smalare två cm nertill och sen liiiite bredare upptill. Som vi hade när vi var barn. Har du dom? Åh, jag gillar ju dom. Vääääääähhh :'(

2011-03-04 @ 12:29:28
URL: http://saraochsakerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0