Prespecive of life...

2011-03-29 @ 13:27:38

Heeej och hallååå!

Idag fick jag ett mejl och idag frivillg anmälde jag mig att bli fadder till en inkommande utbytesstudent under hösten 2011. Det skulle kunna bli as kul och super intressant. När de pratade om det förut så sa det att man så ofta som det går får bli fadder till en person som kommer från det land man själv ska åka till. Så det blir kanske en Hollländare som jag får hjälpa haja grejen med att studera i Sverige och visa Kalmar från sin bästa sida, vilken nu den är? Kan man undra ibland. Kommer bli jätte spännande och förhoppningvis ge en lite nya perspektiv till livet. I alla fall hela erfarenheten sammanslaget med mina egna utbytesstudier i Holland sedan.

Ska bli nice!

Tillägg:
Kom på att jag skulle kunna säga att den här kursen jag läser nu, Interkulturell Kommunikation förhoppningsvis också ger mig lite fler perspektiv på livet. Lite tankeställare och reflektioner över hur möten med andra kulturer är. Fast vad är egentligen min kultur? Jämtländsk kultur, svensk kultur, Harry Potter Kultur? Eller har man olika kulturer tilllika normer och värderingar beroende på vilken kontext/sammanhang man är i? En familjekultur, en släktkultur, olika kompisgängs kulturer, en skolklass-kutur och en nationalitets kultur?

/ML

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0