The magic in me, I'm magical! Kaffe är magiskt och Slytherinare är ambitösa!

2011-03-28 @ 17:18:18
Hejsan på er! 

Det har hänt något stort! Jag har precis läst en artikel på hemsidan http://Wizardinglife.com
och den säger att ny forskning håller på att bevisa att kaffe är magiskt (Jag kan erkänn att allt inte låter riktigt och sant , men the feeling!). Bland annat berättar de om ny trollformeln "Espresso Imidiamente" som du lätt kan göra en expresso med, samt att kaffe har en ren magisk-medicinsk egenskap av "uplifting". Äre inte fantastiskt??? Mer kaffe åt folket! Mer kaffe åt både häxor, trollkarlar och mugglare! http://wizardinglife.com/2011/03/coffee-declared-to-have-magical-qualities/

Om ni minns så kanske jag nämt att jag i höstas höll ett tal i cafeterian på skolan om att alla Slytherinare inte var onda, utan enkelt och kort, bara ambitösa! Och att de ibland med väldigthöga ambitioner kanske medvetet gör så andra ser dålig ut, för att ger en själv favör. Man gör sådant om man vinner på! På Widardinglife har det publicerat en artikel i precis den riktiningen, av de skribenter som är Slytherinare och känner sig orättvist behandlade då de automatiskt blir klassade som onda männiksor så fort folk får veta att de är gröna! Jag kan inget än att hålla med dem! Det kändes verkligen skönt, att fler Slytherinare i världen stöter på samma problem. Att folk tar det för giviet att vi är onda och ska göra illa dem, och förhäxa dem så fort de inte håller koll på oss. Det är ju fel! Jag är ingen elak eller ond männiksa, även då jag kan ha mina moments. Jag är bara ambitös, lite listig ibland och älskar grönt! Det är inget fel på mig så det så! Det som också är intresant med artikeln är att de lagt upp det ungeför som jag lade upp mitt tal. Enkelt citera vad man faktiskt vet om vårt fina elevhem från Sorteringshattens sånger. Sedan gå in på de personer i Slytherin som faktiskt stått på den goda sidan in the end! Sådan som faktiskt fått få betala priset av sitt eget liv för att gå tillbaka och slåss mot Voldemort.




Precis som jag tycker i ärlighetens namn Voldermot är en surk, en ond man och han har inget hjärta (För att symbolisera detta har jag skrivit en fanfiction där han få dö av en hjärtinfarkt... Fast har han inget hjärta skulle han väl inte kunna dö av hjärtinfarkt? Ja, precis så absurt är det!!!) Han är inge förebild för någons barn! Men det gör mig inte mindre Slytherin bara för att han var i samma elevhem. Jag kan tycka att man kan beundra honom för vissa saker och skratta åt hur patetisk han är åt andra, men det är precis detsamma som med Hitler. Och all Tyskar dyrkar honom och är precis som han right? Däremot finns det förebilder i Slytherin, som Severus Snape (även om det inte kommer fram så tydligt förrän på slutet) och även Andromeda Black/Tonk (Syster till Narcissa Black/Malfoy och Bellatrix Black/Lastrange och kusin med Harrys Gudfar Sirius Black) som "förråde" sin familj och gifte sig med en mugglarfödd trollkarl. Hon trottsade familjens "renblodighets fasoner" och gjorde som hennes hjärta sa! Det är väl en förebild? Och Andromedas dotter Nymphadora gifter sig faktiskt med en Varulv vilket också av vissa magiker kan anses skamligt. Jag vill bara kort säga att ja, det är fint mer fler om vill försvara vår gröna fana! http://wizardinglife.com/2011/03/slytherin-and-the-stereotype/#comment-14438.

Over and Out, I'm Slytherin Pride!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0