A way forward.

2011-10-27 @ 10:08:24
Som studerande blir det ganska mycket delvis maffig kurslitteratur att läsa.
Jag älskar att läsa böcker och det är en helt del andra böcker jag försöka hinna med
att läsa. För ett exempel har jag kommit en bit in i Herman Lindqvist serie om Sveriges Historia.
Den är ganska övergripande, men har lite djup dykningar här och var. Och snart har jag bockat av historien
till slutet på storhetstiden (Karl den XII). Sen tänker jag nog göra ett litet uppehåll i den bokserien.
Jag har idag, åter igen försökt bestämma mig för att satsa på bloggen. Och bland annat så har jag lite projket på gång under november som skulle kunna bloggas. Och jag skulle kunna dokumentera min läsaning bättre, när det gäller annat än kurslitteratur. Som skönlitterärt och annat smått och gott.
Jag har en bok som heter Googled som väntar på att bli läst, den kommer nog vara väldigt intressant. Även The Red Queen av Philippa Gregory väntar, och jag lägntar efter att får sätta klorna i den. Så jag ska ta ny tag med bloggen och nya tag min min läsning av skönlitteratur. Kanske också diktskrivandet och skrivandet av korta noveller.
Men i november kommer framför allt NaNoWriMo och Statsvetenskaps kursen i förvaltning okupera min tid. Samt att jag åker hem och fira födelesdagar i Jämtland i två veckor. ^^

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0