As if it ever ends, when I'm keep falling in love with you...

2011-09-07 @ 20:56:29
Hejsan på er!
Tänkte vara duktig på bloggen idag. Imorse hade jag värdens huvudvärk när jag gick till skolan för föreläsningen.
Sen satt jag där med kaffe och försökte hänga med så mycket det gick. Funkade hyfsat bra i alla fall. Och mot slutet var huvudvärken nästa veck. Skönt det i alla fall.
Just nå denna terminen, nästan hela, eller ja hela, så ska vi studera politik eller statsvetenskap i fyra mindre delkurser. Den första vi läser nu är Svensk och jämförande politik. Det är väldigt basic, känns nästa som om man är i gymnasiet och läser samhälle B och politk delen. Läraren är ganska luddig och ibland så vet han inte ens vad det är han förklarar och hur det egentligen var, för det kunde ju vara tvärtom, men det spelade ju ingen roll! *Tummen upp*.
Kurslitteraturen är ganska halv tung faktiskt. I alla fall den engelska. Fast jag tror problemet är delvis bristande intresse och delvis att man känner till lite om det och då känner att man halvt kan det, eller förstår det hyfsat.
Det svåra är ju att faktiskt tolka ut vad som kommer på en tenta och inte. Imorgon hade jag tänkt spändera större delen av dagen på biblioteket, med musik, dator och böckerna, så att jag faktiskt tar mig igenom den engelska boken.
Sen på fredag ska jag träffa en kompis från tiden på Camp Mörby och träna på Friskis och Svettis. Han ska hjälpa mig en ett bra stryketräningsprogram. Det kommer nog bli jättekul! Ser faktiskt fram emot det, med förväntan.
För varje dag som går med min nya dator funkar allt bättre och bättre, man lär sig liksom hur det fungerar. Det är nice faktiskt, fast ibland hittar man ju saker som stör, för man inte vet hur man ska göra och det inte funkar som på en PC. Men det ger sig nog också med tiden. Tror ni inte?
Shit, asså. Jag har börjat as digga Skype. Det är snabbt, enkelt och smidigt att prata med folk, familj och vänner liksom. Pratade en stund med syster Sara förut idag, sen en sväng med Agnes (Igen!) och sen med Alex. Har inte slö snackat med Alex på ett tag, vi har varigt väldigt upptagna båda två större delan av sommaren, så vi snackade i typ över 2 timmar eller något! As härligt verkligen!
Men nu ska jag kila lite igen. Får se om jag skriver något fyndigare och roligare nästa gång, men detta var ju vilket fall en lägesrapportering!
Kramiz

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0