10,8 grader i April...

2012-04-23 @ 16:59:32
Ibland känner jag bara för att blogga.
Det har ändå hänt så mycket på sista tiden, den tiden som jag inte bloggat så duktigt. Då jag inte ens bloggat en gång i veckan, kanske två gånger i månaden. Det är ju pyttelite.
Igår var jag väldigt duktig, förutom att jag tog en promenad in till centrum så städade jag i köket. Det var välbehövligt att diska upp till och med kaffebryggaren som att damsuga golvet... Sometimes it's just time to doooo the dusting...
Idag har jag varit på första föreläsningen på terminens sista delkurs. Modern historia, 1850 till nutid. Fast egentligen räknar man det långa 1800-talet från andra halvan av 1700-talet så det är lite repetition. Men vi har fått bra läsanvisningar yttefallatt man inte vill överanstränga sig. Det är ju Awesome! Nya kursansvarige verkar sysst och trevlig. Hon verkar ha koll på läget och gav hos bra instrutioner. Och inte allt för hemska seminariefrågor. Men det är fyra i stället för tre seminariefrågor det här delmomentet. Och dessutom så har jag föreläsning varje dag den här veckan. Det är MYCKET! Känns det som, men det är bra. Föreläsningar kan man lära sig ganska mycket på genom att lyssna på och det är bra att få dem gjorda. Även om schemat är lite mysko så vi får ganska mycket "ledig" tid mitt i och har ett seminarium två dagar innan tentan... Life is wierd... Men det ska jag lösa, även om jag ska flytta samma dag som tentan. Men som sagt, det löser vi. Jag har 38 dagar på mig att lösa det ^^. Men det borde gå, men jag lär hänga mycket på Carolina Rediviva, jag gillar det biblioteket, det är mysigt.
Hare fint !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0