Upsaliensis once again!

2012-08-31 @ 09:24:33
 
HELLU! 
 
Idag är första dagen på min 5 termin vid ett universitet. Andra terminen vid Uppsala universitet. Shit, kändes precis lite sjukt xD Har jag verkligen pluggat i två hela år? Tydligen. Uppenbarligen... 
 
Lärarna hade bokat typ Engelska Parkes största föreläsningssal som var inte ens till hälften fylld när vi kom dit klockan 08:15. Drygt en halv timme senare fick vi gå fast att salen var bokad ända till kl 10:00. Skumt xD
Men lite skönt! 
 
Det ska bli nice att komma igång med en ny termin, få vardagen att gå runt igen lite lagom smidigt så där. Nu har min bästa vän Annie och jag bott ihop i ca: i nästan fyra dagar och vi har inte gjort varandra galna än. Det är ju faktiskt bara bra. Och det kan tilläggas att jag uppskattar hennes fantastiska matlagningsskills! Jag menar det är inte varje dag man har nybakt bröd till soppan! Lever student lyx helt klart ! :D
 
Imorse när vi klev upp okristet tidigt för att vara denna vecka då vi typ aldrig klivit upp för 10, så öste regnet ned. Så jag kom i kavaj, basker och gummoistövlar till universitetet idag. Jag kände mig som om jag såg ut som en lärare som försöker vara cool på en friluftsdag! Mycket lustigt känns det. 
 
 
Hur som haver hälsas sommaren adjö och hösten välkommen! 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0