Årets bästa med Salazar ^^

2012-01-23 @ 22:37:29

Årets bästa var det, en liten tradition ^^Tänk på att jag måste välja någon, eller något.

Årets Bästa tjej: Agnes "Godric Gryffindor" Olsson

Vi vissat mod, humor, intellet och riktigt ledarförmåga! Nej, ärligt talat min BFF Godric så är du bäst! Det finns ingen annan som jag kan kalla BFF med samma känsla och samma innebörd. Du en en fantastisk tjej med drömmar, mål och en brinnande glöd. Du är inspirerande och jag är glad att ha dig som vän. Och som den gången vi träffades första gången och de slutade med att vi låg i sovsäckar skavis i en gammal soffa i en fritidsgård i Täby 2009, har jag aldrig sovit så gott i hela mitt liv! Vilken sömn! För att pointera så tror jag aldrig vi delat sova eller säng där efter ? O_o Märkligt då vi båda sover väldigt bra då xD. Jag skriver inte det här för att diskutera våra gemensamma sov vanor utan för att tacka dig för att du är min BFF Godric for ever!

Årets bästa kille: Lillebror Åke


Vilken kille, vilken hjälte! Det finns ingen mysigare, bättre och mer fantastiskt lillebror än han. Man har alltid roligt med honom, han skrattar och skämtar. Han är smart och säger så kloka saker att man häpnar. I år får han vara årets bästa kille för att jag tycker om honom så mycket och saknar honom när vi inte längre bor under samma tak. Och det var jätte mysift, men häktigska dagar då han kom och hälsade på mig runt Harry Potter-konvent Portkey. Tack för att du stod ut att vara med under de sista förberedelserna inför konventet och tack för att du är min lillebror!  *kram*


Årets bästa kväll: Midnattspremiären av Harry Potter and the Deathly Hallows

Ehm, det var Awesome, nördigt och midnattspremiär!!! Jag och Annie sov på vandrarhem i Växjö by the way.


Årets ABSOLUT bästa vän: Annie "Helga Hufflepuff" Jensen


Hjälp. Vart ska jag börja? Annie. Vad vore mitt liv utan dig? Ja, tomt och tråkigt. Du är en fantastiskt vän och jag är glad att jag fått chansen att lära känna dig ännu mer det här året. Hur du sedan jag flyttade in i Ormbunken kommit på spontan middag 6-8 gånger i månaden. Det är awesome! Vegitariskt med dig Annie, är inte som med någon annan. Dagar då vi blir arg på varandra finns knappt. Men nog kan vi ha mindre konflikter, vara oense om saker och ack vilken debatt som inte går över en timme existerar inte. Dagar då vi är trötta, less på allt och bara allmänt opepp står vi ut med varandra! Ber man om en tjänst hjälper du gärna, ber man en gång till hjälper du gärna och ber man gång efter gång så att man nästan ska skämmas för att man ber så ofta så hjälper du gärna om du kan! Att åka tåg med dig är inte som med någon annan. Att sjunga Wizard rock med dig är inte som med någon annan. Att dricka magiskt te med dig är inte som med någon annan. Att vara kompis med dig är som ingen annan vänskap! Du är bäst och du ställer upp jämt! Jag saknar dig nu när vi inte kan äta vegetariskt ihop lika ofta längre för jag flyttat. Men 2011 hade varit himla tråkigt utan dig. Tack för att du finns, min egna Helga! PS: Tack för att du saknar mig tillbaka <3 :DS


Årets roligaste minne: Portkey 2011

Nog för att jag oftast var överallt och ingenstans. Eller att jag var hysterisk, eller stressad så var Harry Potter-konventet Portkey någon av det roligaste jag gjort. Även om det som arrangör är något helt annat än som deltagare. Bilden här ovan ilustrear hur jag i skepnad av Salazar Slytherin pratar med Greger i skepnad av Bellatrix Lastrange om hur fantastist min orm Sigmund är (som jag sedan gav till Årets Slytherinare).  Det var 4 fantastiska dagar med alla deltagare, prefekter, husalfer och oss Head of House. Det var en rolig process att skapa Portkey, även om det var mycket jobb och närmare ett års planering. Det är en erfarenhet jag kommer att le, sucka, stonka och skratta åt. Det har gett mig mer självförtoende och blodad tand på mer evenemang signerat Malin.


Årets skönaste dag: 5 juli 2011


Att i lugn och ro (i alla fall nästan) ha en dag på stranden med lillebror. För övrigt den enda dagen den sommaren som jag spänderade på stranden. Jag hade inte tid. Jag skulle plugga sommarkurs, jobba och planera event. Hur som haver var det en soft och spontan strand vistelse då min kompis Evelina undrade om vi ville hänga med till stranden och de ville lillebror, så vem är jag att neka? ^^ Det var jätte soft och så åt vi Kebab eller hamburgare efteråt. ^^ Sen på kvällen så lillebror resa vidare till nästa syster i Stockholm. Han hade visst en späckad sommar han också ^^

 


Årets snygging: Min tattuering


Den blev jättefin och jag är jätte nöjd !!! ^^


Årets nykomling: Ingrid, Hanna och Lovisa.

Uppsala tjejorna ni får dela på denna ära. Hanna och Lovisa syns på bild, skär tårat för deras förlovningsdag. Ingrid brukar ju inte vilja vara med på bild, plus att jag inte hittade/hadde någon på er tre ihop. Men vilka toppen tjejer ni är. Är glad att ni kom till Portkey och att jag fick lära känna er och ha er i mitt elevhem. Ni är alla fantastiska individer med fantastiskt karaktär, färg och personlighet. Så olika, men ändå så lika är ni. Jag tycker om att umgås med er och det är aldrig tråkigt. Hoppas jag kommer får fortsätta lära känner er ännu mer under 2012 nu jag också bort i Uppsala.


Årets bästa köp: Min gröna klänning!

För att den är så fantastiskt fin, en riktigt dröm!


Årets sport: Quidditch

Awesome!!! ^^


Årets resa: Göteborg

Resan med Annie till götet och gå på Wizard Rock konsert. Samt gå på Norstan och SF-bokhandlen. Det var super duper nice och på tåget kom även Chidney och åkte. Sedan på konserten fick jag träffa massa nördar och min Godric <3


Årets Lycka: En riktig NÖRDIG midsommar.

Som får symboliseras av den extremt goda, men mäktiga nördiga kladdkakstårtan vi gjorde till efterrätt. Midsommar firades med Annie och Marre. Det var underbart kul. Vi hade trerätters och tal, då vi snappsade läsk xD Väldigt inte smart, men bättre än alkohol. Då både Annie och Marre var under 18 och jag inte dricker så funkade det otroligt bra! Det är också första midsommar utan att fira med familjen för min del, det är ju ett minus faktiskt, men det är ju så att bli stor. Så jag böjd hem Marre och Annie till mig på Midsommar kalas. Och vilket midsommar det blev med tal, midsommarkrans i håret (som Annie lärde mig göra xD ) och allmänt sätt MAGISK midsommar på alla sätt! Det var en riktigt lycklig kväll utan några som helst bekymmer!

Så det var "topp" listan för 2011.

Kommentarer
Postat av: Sara

Kul att du gillar salladen. lite otippat! Men den är ju fantastisk, så vem kan motstå? (jag kan gissa att farfar tackar nej iof)

2012-01-24 @ 22:39:41
URL: http://saraochsakerna.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0