Första föreläsningen.

2012-01-16 @ 18:17:50
Idag har jag varit på den första föreläsningen i Uppsala.
Den handlade om människans historia fram till medeltiden.
Alltså om människan som varelses utveckling, utvandringen från Afrika och
hur vi gick från jagande nomader till bofasta bönder.
Det var ganska intressant faktiskt och föreläsningen hölls av en pensionerad professor från
arkilogiska institutionen xD Fast han var väldigt bra föreläsare och han verkade vara aktiv på universitetet
fasta att han säkert är en bra bit över 70 år. Roligt med engagerade männsikor!
Sedan begav jag mig till City för att träffa släktningen Cicci och vi gick till Subway, åt och snackade i ett bra tag.
Det var super trevligt.
Ska se om jag kan få till en årskrönika den här veckan... Vi får se ^^xD

Kommentarer
Postat av: Maria

Vad kul! :)

2012-01-16 @ 22:13:37

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0