Barndomens andra hem fyller 100år.

2012-06-17 @ 20:10:41
Jamtli Historieland fyller i år 100år. Det är fantastiskt.
Det är ett ställe där jag varit mycket som barn och mitt intresse för historia började gro. Det är en plats
jag kopplar många lyckliga minnen till och det är min första arbetsplats som en komunarbetende ungdom på sitt första sommarjobb.
Idag var Mamma, Leif, Åke och jag där för att vara med på 100års jubileumet och invigningen av den nya 70-tals delen som var väldigt intressant och vacker. Det var mycket folk och vädret blev toppen. Riktigt underbart!
his
Jag som sommarjobbare, sommaren 2008.
Så Grattis Jamtli  och hoppas det blir många hundra år till av levande historieberättande!
:D

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0