A story to tell or something to say...

2012-03-16 @ 19:48:12
Jag har nu inte bloggat typ en vecka. Den här veckan har jag införskaffat gymkort, jag har suttit på Carolina Rediviva tre gånger och läst kurslitteratur. Det har varit väldigt, väldigt bra måste jag säga. Väldigt rogivande miljö och man sitter bland väldigt många andra studenter som alla har musik i öronen och ögonen nersjunkna i en bok, eller knappande på en dator.
Idag kommer Annie, nu om två timmar typ och det ska bli jättekul. Hon ska vara här hela helgen och ha trevligt.
På lördag ska jag ha en liten middag för att jag fyller år nästa vecka och sedan på söndag blir det lite nörd-träff. SÅ det blir en väldigt nördig helg.
Kursen som vi läser nu handlar om nya tidens historia,  år 1500 till 1800 ungefär. Så allt från Svensk stormaktstid, häxprocesser, Franska revolutionen, Peter den Store i Ryssland till koloniseringen av Nord Amerika. Ska bli intressant och Sverige får en större betydelse internationellt än innan.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0