En liten dikt bara så där ur arkivet...

2013-01-13 @ 13:40:31

En flicka

 

Jag vet en flicka ung och grann

Hon var rosen utan min törnar

Likt sommar skenet smeker din kind

Är hon bländande som få

 

Som en dröm finns hon på avståånd att med förundran betrakta

Det som hon är

Det som hon var

Det som hon förväntas vara

 

Längs med gator, längs med torg, finner man en väg genom stadens brus

Alltid något att betrakta, något att med hela sitt väsen uppleva och förnimma

Något som förklarar

 

Flickan är hon ur ögonvrån, hon som gåt förbi

Hon som finns i periferin

Alltid närvarande med alltid långt borta

 

Jag vet en flicka

Jag vet en flicka ung och grann

Hon är du, hon är jag, hon är alla vi någonsin varit eller kunnat ha blivit

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0